Rank: Member Groups: Member
Joined: 3/12/2009 Posts: 12 Points: -249 Location: Amsterdam or Lelystad
|
Het was even zoeken. Ik opende een nieuw project, wilde een workpackage aanmaken, en daaronder work-items aanleggen. Vervolgens workers er onder en toewijzen maar.
Het liep anders. De ervaringen:
Ik legde aan het project "Fabory e-Commerce". Resultaat: Project niet te vinden. Ik zat in de trein te werken, altijd een onbetrouwbare verbinding, dus nog maar eens geprobeerd. Wederom aangelegd, en ja hoor, daar was ie. Aanleggen van een Workpackage dan maar. Hee, er staat er al één..... Agile testing... Met heel veel work-items????? Snap ik niet.
Nieuw workpackage aangelegd "Afronden project". Nu aanleggen van workers en work-items. Ik leg aan: een worker: leeg scherm komt op, met direct ook leeg 'scherm over rol'. Na het invullen van de workergegevens druk ik meteen op NIeuwe rol. Dat werkt, zonder de button "save' gebruikt te hebben voor de worker. Ik leg de rol aan, werkt ook. Toch geen worker gevonden. Jammer. Dus de worker weer aangelegd, SAVE, Nieuwe rol, SAVE. Ja, nu werkt het wel. Het verzoek wat hieruit voortkomt. Ook opslaan van de worker als de dialoog toch toestaat dat er direct een rol wordt aangelegd.
Wat valt op? De sortering van de workers. Ik kan de sortering zelf aanklikken, bijvoorbeeld op "korte user-id". Als ik nu iemand aanleg, komt dat totaal scherm (list) weer te voorschijn, maar de sortering is volkomen overhoop. Klik ik dan op het zelfde sorteer criterium (opnieuw dus), dan sorteert ie andersom op datzelfde criterium. Het levert twee verzoeken op die volgens mij voor het framework een verbetering zijn: Toon de actieve sortering naast het veld met zo'n pijltje naar boven of naar beneden (alfabetisch of 'omgekeerd alfabetisch') en 2. zorg dat na invoer dat overzicht zichzelf nog een keer in de juiste sortering toont.
Een rol toewijzen. Als ik een worker een rol toewijs behoef ik geen project gekozen te hebben. Dat is gek, dan ben ik ineens "Administrator on ..." geen project....
Verder is er een worker 00000-000000-0000000-000000 als default, gekke naam voor Sander :-), nee die hoort er waarschijnlijk niet in.
Groet, Frank
Live your life with Passion, everything else is a waste of time....
|